Sagedasemad küsimused

Kuidas tuleb pähkleid ja mandleid hoida?

Suure rasvasisalduse tõttu tuleks neid hoida jahedas ja kuivas kohas kaitstuna otsese valguse eest. Neid võib hoida ka külmikus.

Kas pähklid on tervislikud?

Pähklid sisaldavad palju rasva, mõõdukalt valke ja väheses koguses süsivesikuid. Rasvhapete koostis on soodne: pähklites sisalduvatest rasvadest on umbes 90 protsenti tervislikud polü- ja monoküllastumata rasvhapped. Pähklites on ka organismile vältimatult vajalikke rasvhappeid: linool- ja alfalinoleenhapet. Pähklites on rohkesti ka magneesiumi, kaaliumi, B-rühma vitamiine, E-vitamiini, kaltsiumi, fosforit, rauda, vaske ja tsinki. Taimetoitlastele on pähklid samuti oluliseks valguallikaks. Pähklid sisaldavad palju kiudaineid. Sajast grammist pähklitest saab 17–35 protsenti päevasest kiudainete vajadusest.

Kas pähklid sisaldavad kolesterooli?

Pähklid ei sisalda kolesterooli. Taimsetes toodetes esineb üleüldse kolesterooli väga vähe. Pähklites leidub seevastu rohkesti tervislikke taimseid steroole. Suur osa pähklitest sisaldab ka väga väheses koguses küllastunud rasvhappeid. Põhiosa moodustavad siiski polüküllastumata rasvhapped.

Kas pähklid ja mandlid on võrdselt toitainerikkad?

Neil on palju erinevusi. Mandlitest saab suures koguses vastupanuvõimet tugevdavat E-vitamiini, üsna palju seedimisele kasulikke kiudaineid ja rohkesti aeglaselt imenduvaid süsivesikuid, mis kõik parandavad üldist enesetunnet. Sarapuupähklites on rikkalikult fosforit, magneesiumi ja kaltsiumi. Kreeka pähklites on lisaks palju polüküllastumata rasvhappeid, mille osakaal rasvade koguhulgast on näiteks Soomes paljude inimeste toitumises liiga väike.